söndag 1 augusti 2010

Landet (hos farmor o farfar)


Hejsan.

Igår hann jag inte skriva för vi åkte till Landet så jag kunde inte skriva.

Men igår när vi åkte dit, det tog ca.45 minuter. När vi kom dit så hämta vi farmor och åkte in till stan, men farfar och pappa var kvar på landet och fixa vinden.

När vi var framme vid stan så gick vi runt och kolla i affärer. Jag hade bara ätit en liten skål yougurt och klockan var tre. Så jag var lite hungrig , så jag , mamma och farmor gick till en resturang, och jag tog faktiskt pizza, (har inte ätit det på JÄTTEEEEEE länge) och mamma åt avokado sallad. Men medans vi väntade på maten gick jag och farmor till en butik (som jag inte kom ihåg vad den hette) det var en JÄTTEE dyr butik. Det var stövlar för 3000:- hmm. Sedan såg jag att maten hade kommit , så jag sprang dit och lämna farmor kvar. Så hon gick och köpte en magnum xD. Vi satt och åt klart sen mötte vi farmor och gick vidare och kolla. Jag var lite sugen på glass, så jag gick och köpte kulglass med salt lakrits och polka smak. Det var suupergott. Fast farmor hade ätit en glass , köpte hon en till för hon blev suktad på min goa kulglass, så hon köpte med melon smak. haha.

Sedan åkte vi hem klockan fyra.

--

Vi skulle sova kvar där på landet, Men juuuuste, glömde o säga att MIMMI var med också (såklart) haha..

Sedan efter en stund blev det middag, det var kyckling och pasta. Det var jätte gott!

---

Efter maten satt vi uppe till 11, sen fick jag ont i örat igen, oj juuuste, glömde säga att jag var hos doktorn för ett tag sedan, för jag hade jätte ont i örat, det var lite efter semestern, och då sa dom att jag hade exem i örat, kanske av kloret! så jag fick ta droppar tills det kändes bättre. och när jag var på landet fick jag ont i örat IGEEN :( så jag , mamma och pappa gick och la sig , vi hade bäddat i en liten stuga utanför huset, jätte mysigt, men jag fick en hård säng , men jag höll ut xD

Mamma hade inte sovit så gott på flera månader som där inne på landet.

När vi vaknade gick vi ut och åt frukost ute på balkongen, och jag vakna senast av alla, och jag åt macka med ost. Sedan åkte jag , mamma o pappa till en pool i när heten och var där och bada, sedan kom farmor dit, hon hade gått. Och då ville jag gå hem för jag var rädd för hästflugor som BITS. så jag och farmor gick hem igen, och på vägen hem såg vi massa hallon buskar. så vi stanna och plocka itag. det är ju SÅ gott med hallon! Men efter ett tag gick vi hem, oj glömde o säga att mamma o pappa stanna kvar vid poolen xD. När vi kom hem hände inte så mkt.

Efter ett tag kom mamma o pappa hem, O då fick jag migrän och mådde illa och fick ont i huvudet ,så jag la mig på soffan och kolla på TV och blev särverad med mat. Fläskfilé och potatis. Efter en stund kändes det bra igen, Då åkte vi hem igen med mimmi, jag , pappa o mamma. NÄr vi kom hem...Så satt jag vi datan, lyssna på musik , dansa och sjöng.

Sedan var det mat, det var tomatsoppa, det var gott. Sedan så kolla vi på friidrotten, det är ju sista dagen med det. Och Emma Gren tog SILVER . Yeee <3! Första medaljen av svensken !

Nu sitter jag här igen, ont i fingrarna av skriveriet :( skrivit för mycket så.. ja..bye bye! Se you tommorow.

Pssst! : det är SÅÅÅ tråkigt att jag inte får kommentarer! snälla skriv lite nu! Pleease.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar